Szalámis kifli

2012. július 14., szombat · Posted in , ,

A tészta receptet Mézeskalács konyhától "vettem kölcsön". Köszönöm szépen, hogy ötletet adott. 


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt,
  • 2,5 dl tej,
  • 12,5 dkg  margarin,
  • 1 dl olaj,
  • 1 ek só,
  • 2,5 dkg élesztő,
  • 1 ek. cukor.
A töltelékhez:
  • szalámi,
  • olíva bogyó.  
A tetejére:
  • egy felvert tojás.


Az élesztőt a langyos, cukros tejben hagytam felfutni. A többi hozzávalókat egy tálba tettem, hozzáadtam az élesztős tejet és jól összegyúrtam. Tetejét megszórtam egy kevés liszttel és meleg helyen egy óra alatt duplájára kelesztettem. Utána lisztezett deszkán kissé átgyúrtam, három részre osztottam, mindegyik részt kerekre nyújtottam és cikkekre osztottam. Mindegyik cikk szélesebb felére egyenletesen tettem szalámit és negyedekbe vágott, kimagolt olíva bogyót, majd feltekertem. Sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem, tetejüket megkentem felvert tojással és közepes lángon, előmelegített sütőben pirosra sütöttem. 


One Response to “Szalámis kifli”

  1. Tetszik, különleges ízt adhat neki az olajbogyó és a szalámi, szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.