Bögrés mákos piskóta

2013. január 11., péntek · Posted in ,



Hozzávalók:
  • 1 bögre darált mák, 
  • 1 bögre langyos tej,
  • 2 bögre liszt,
  • 2 bögre cukor,
  • 1 csomag vaníliacukor,
  • 4 tojás,
  • 25 dkg margarin,
  • egy késhegynyi szódabikarbóna.
A tojásokat szétválasztottam. A tojásfehérjéből a vaníliás cukorral kemény habot vertem. A tojássárgákat egy külön tálba tettem. Hozzáadtam a cukrot és kevés tejet, majd habosra kavartam. Folytonos kavarás mellett hozzáadtam a mákot, a maradék tejet, az olvasztott margarint, a szódabikarbónát és a lisztet. Majd utána óvatosan hozzá kanalaztam a tojáshabot és lazán beleforgattam, csak épp fellazítottam vele a tésztát. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem és pirosra sütöttem. Tálaláskor lehet porcukrot szórni rá. Én nem szoktam, mert elég cukor van benne és így is mutatós.

Eredeti recept ITT .

4 Responses to “Bögrés mákos piskóta”

  1. Nagyon guszta, szívesen megkóstoltam volna. Imádom a mákos süteményeket.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép magas lett a tésztája, és finomnak, könnyednek is látszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka. Bevallom kicsit aggódtam, mert csak egy késhegynyi szódabikarbónát írt a recept és ekkora mennyiséghez keveseltem. De tényleg szép laza, könnyed lett. Nagyon finom.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.