Így még nem jártam

2013. március 8., péntek · Posted in

Vettem két L tejet, dobozost. Március 6-ig volt a szavatossági ideje. 6-án az egyik tejből még volt kb. fél liternyi. Kitöltöttem egy csészével és éreztem, hogy kicsit keserű. Nem akartam elönteni, így odatettem aludni a literes edényemben. Ez volt este. Másnap kaptam falúról 2,5 L házi tejet. Két literrel megfőztem, mert ennyi fér a tejesfazékba, a maradék fél litert pedig ráöntöttem az előző esti tejre, hadd aludjon meg, gondoltam én. Másnapra, nagy meglepetésemre, az edény tetején tenyérnyi savó és az edény alján aludttej kb fél liter, vagyis fele-fele arányban savó-aludttej. 

Nem ez az első, amikor tejet teszek aludni. Mindig lesz savó, hisz ez a természetes. De ilyen arányt még életemben nem láttam. Igaz az egyik tej 1,5%-os volt, a másik 4%-os (minimum), de akkor is.

Fogalmam sincs mi az oka ennek. Nem az izgat, hogy nem lett elegendő mennyiségű aludttej, hanem egyszerűen nem tudom megmagyarázni mi történt.

2 Responses to “Így még nem jártam”

  1. Nagyüzemi gyártás során a tejet több szűrőn viszik keresztül megszabadítják a zsírtól (tejszín) majd lefölözik és ami marad az talán a savó?
    Viszont itt alapos cikk van a gyártásról.http://gozszelep.blogter.hu/358271/liofilizalt__tehen

    VálaszTörlés
  2. 1,5-est nem szabad venni, az borzasztó gyenge minőségű nálunk is. Az egyik tejtermelő cég elmondta, hogy 40% savó és 60% tej arányban keverik a tejnek valót.
    A 2,8-asok finomak, 3,5 alig van.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.