Tapasztalatcsere a kelt tésztákról, kelesztésről

2013. szeptember 30., hétfő · Posted in ,

Tapasztalatcsere a kelt tésztákról, kelesztésről

Egy kis beszélgetésre hívlak benneteket, kedves háziasszonyok. Ez nekem egy fontos téma és bár a helyzet magaslatán vagyok, tudok kelt tésztákat készíteni, mégis úgy érzem, hogy jól jönne egy kis tanulás még, a meglévő tapasztalat mellé.

Én úgy szoktam keleszteni a tésztát, hogy a friss élesztőt langyos, cukros tejben felfuttatom, majd az egészet hozzáadom a száraz anyagokhoz, meggyúrom a tésztát és nejlonzacskóba csomagolva (gyúróedényestől együtt) és meleg helyen 30 – 60 percet kelesztem.

Többször jártam úgy, hogy kelesztés után, annak ellenére, hogy felnőtt rendesen a tészta, elég nehezen lehetett nyújtani, ugyanis hólyagos volt és ugrott össze. Ezt én annak tudtam be, hogy túlkelesztettem, de nem vagyok benne biztos, hogy helyes a feltevésem.

Ti hogyan szoktátok a kelt tésztát készíteni?

3 Responses to “Tapasztalatcsere a kelt tésztákról, kelesztésről”

  1. Akkor cseréljünk tapasztalatot: a felfuttatott élesztőt elkeverem liszttel a tálba szitált liszt közepén és 20 perc alatt felfuttatom. csak utána keverem össze a többi anyaggal. 10 percet várok és ekkor dagasztom csak meg. Ismét 10 perc várakozás következik és ismét dagasztás, de mindig csak lágyan. Majd megkelesztem, átgyúrom és várok kicsit, pár percet, csak utána kezdem el nyújtani vagy sodorni a fonatokat. Sokkal könnyebb dolgozni a tésztával, ha minden munkafázis előtt pihen kicsit a tészta. Ezek az én tippjeim, lehet mazsolázni belőlük. :-))

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Gionettával, kelesztés után át kell kíméletesen gyúrni egy kicsit, utána könnyebben lehet nyújtani a megfelelőre:-)))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, ez igazán jónak néz ki és ráadásul láttam Gionetta kenyereit, meg is foadom a tanácsodat Gionetta!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.