Rántottás leves

2013. október 2., szerda · Posted in ,

Ez a leves nagy kedvenc nálunk. Régi étel, a nagymamám és az édesanyám is készítették. Én tőlük tanultam. Mindenki szereti a családban. Hamar elkészíthető és nem kell sok minden hozzá. Igaz, most kicsit változtattam rajta, ugyanis adtam hozzá egy nagyon kevés paradicsompaprikát is, és így is nagyon finom lett.



Hozzávalók 4 személyre:
  • 4 tojás,
  • 3 - 4 nagy cikk fokhagyma,
  • negyed paradicsompaprika (elhagyható),
  • egy jó nagy marék rizs,
  • egy darab szalonnabőr (elhagyható),
  • fél csésze tej,
  • levés olaj, 
  • bazsalikomos ecet ízlés szerint.
A megtisztított fokhagymát elegendő vízzel feltettem főni. Hozzáadtam a sót, az apróra vágott paprikát,  a szalonnabőrt és 15 percig főztem. Ekkor hozzáadtam a rizst és puhára főztem. Közben három egész tojásból és egy tojásfehérjéből rántottát sütöttem, amit a teflonban a fakanál segítségével darabokra téptem, majd hozzáadtam a leveshez és még 5 percig főztem. Levettem a tűzről, hozzáadtam a megmaradt tojássárgából és tejből készített habarást, majd a bazsalikomos ecetet. Ha kell, adhatunk még hozzá sót. 10 percig hagytam, hogy összeérjenek az ízek, majd tálaltam.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.