Szőlőkompót

2013. október 15., kedd · Posted in , ,

Sokszor hallottam a szőlőkompótról, de én sosem tettem el ilyet. Most is csak véletlenül, ugyanis a nektarin kompót készítése közben figyelmetlen voltam, rosszul mértem ki a vizet a szirupnak és túl sok szirupot készítettem. Sajnáltam kiönteni, így gyorsan kimentem az udvarra, szedtem pár gerezd szőlőt és így lett a kompót.


Hozzávalók:
  • szőlő,
  • üvegenként 2 ek cukor,
  • víz,
  • üvegenként 1 késhegynyi szalicil
A szőlőgerezdeket  megmostam, hagytam lecsepegni, majd leszemeltem. A jól kimosott és kiszárított üvegeket megtöltöttem szőlővel, kicsit összeráztam, hogy a szemek rendesen elhelyezkedjenek. Egy kivételével az üvegeket megtöltöttem vízzel, majd kiöntöttem belőlük a vizet egy edénybe. Ebbe tettem a cukrot, és ebből főztem a szirupot amit majd az üvegekbe töltöttem. Mindegyik üveg tetejére szórtam egy kis szalicilt, majd rácsavartam a kupakot. Egy nagy lábas aljára régi konyharuhát tettem, beletettem az üvegeket és annyi vizet öntöttem hozzá, hogy az üvegek háromnegyedéig érjen, majd feltettem főni. A fövéstől számítva 20 percig főztem, majd a tűzről levettem, letakartam és a vízben hagytam kihűlni.

4 Responses to “Szőlőkompót”

  1. Mi minden évben teszünk el szőlőkompótot, az úgynevezett nova szőlőből, de levesnek, mert nagyon szeretjük a szőlőlevest majorsághússal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nekem ez egy kisérlet, még nem tudom milyen lesz, de én nem levesnek fogom elkészíteni. Nem szeretem a húsos gyümölcsleveseket. Na majd meglátjuk, beszámolok róla :)

      Törlés
  2. De szépek a kukoricacsövek!
    Milyen jó is (lenne) kimenni az udvarra s csak úgy leszedni a berakni valót:-) Majd néhány év múlva talán én is elmondhatom... Anyukám régen készített szőlőkompótot, szerettük.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.