Tárkonyos krumplileves füstőlt sertésfarokra főzve

2014. február 11., kedd · Posted in ,

Ez egy régi leves, nagymamám és édesanyám is rendszeresen készítette. Igaz ők  füstőlt csülökre főzték. Én is szoktam, de sajnos a csülökvásárlás elég nehéz dolog.  Egy időben csont nélküli, hálóba kötözött csülköt vettünk, de abban sokszor több a szalonna, mint a csülök, így most a sertésfarok nagyon jó megoldásnak bizonyul.



Hozzávalók:
  • 1 db füstőlt sertésfarok,
  • 6 közepes méretű krumpli,
  • 1 közepes fej hagyma,
  • 1 - 2 ek ecetes tárkony,
  • 1 egész tojás,
  • fél bögre tej,
  • só.
A füstőlt sertésfarkot (amin egy jó nagy darab hús is volt) megmostam és elegendő vízzel feltettem főni. Hozzáadtam a meghámozott hagymát, a sót, a tárkonyt és félig puhára főztem. Hozzáadtam a megmosott, meghámozott és kockára vágott krumplit, majd puhára főztem. Végül hozzáadtam a tojásfehérjét, (pár perc alatt megfőtt) és a tejjel elkavart tojássárgáját. Ízlés szerint adtam még hozzá kevés ecetet. 

A tojássárgás habarást nem kellene belefőzni a levesbe, de sajnos már félek, így nem érdekel, hogy összemegy, én belefőzöm.

One Response to “Tárkonyos krumplileves füstőlt sertésfarokra főzve”

  1. De finom levest főztél! Jó néhány éve kezdtünk el tárkonyt használni, szeretjük:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.