Eperdzsem

2014. május 24., szombat · Posted in , ,

Nálunk mindenki nagyon szereti az eperdzsemet, de én személyesen még sosem főztem. Most kaptam szép epret elfogadható áron és nem hagytam ki az alkalmat. Igyekeztem spórolni a cukorral, nem fösvénységből, hanem azért, mert általában csak annyi cukrot adok az ételekhez, amennyit föltétlenül muszáj. Elég édes volt az eper, elég volt bőven 1 kg.


Hozzávalók:
  • 5 kg eper,
  • 1 kg cukor,
  • 2 dzsemfix
Az epret  alaposan megtisztítottam, megmostam és hagytam lecsepegni. A főzőedénybe tettem, megszórtam kb. 20 dkg cukorral és 2 órát állni hagytam. Ez idő alatt levet eresztett. Kicsit összekavartam és lassú tűzön feltettem főni. Időnként megkavartam. Kb. 2 órát főztem. Utána 4 ek cukorral elkavartam a dzsemfixet, hozzáadtam a dzsemhez. Hagytam felforrni, majd hozzáadtam a cukor többi részét is és felforraltam. Utána üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba tettem reggelig. Nekem 14 üveg dzsemem lett ebből az adagból, igaz nem egyformák, inkább kisebb üvegecskék.

3 Responses to “Eperdzsem”

  1. Még eperdzsemet eddig én sem tettem el, de most szándékomban van. Nálunk most annyira felment az ára így kicsit várok vele! Szép lett és milyen jó lesz majd télen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lesz majd télen elővenni. Én is szívesen készíteném, de nagyon drága, hátha olcsóbb lesz.

    VálaszTörlés
  3. Nekem szerencsém volt az idén. Más években én sem kaptam jó árban :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.