Egyszerű szilvadzsem

2014. augusztus 20., szerda · Posted in , ,

A szilvadzsemet nagyon sokféleképp el lehet készíteni. Általában ízesítve készítik, fahajat, szegfűszeget, szegfűborsot adnak hozzá. Mindig újítunk, mindig kitalálunk valamit, amivel az előzőt übereljük. Én most úgy döntöttem, hogy tisztán fogom elkészíteni, ízesítés nélkül. Az idén már főztem egy adag barackos szilvadzsemet, az elég lesz ízesített dzsemnek.


Hozzávalók:
  • 3 kg szilva,
  • 10  ek kristálycukor,
  • 1/4 kk szalicil.
A szilvát jól megmostam, kimagoltam, majd feltettem főni. Kavargatás mellett kb. 1 órát főztem, hogy a leve párologjon és sűrűsödjön. Utána hozzáadtam 10 ek cukrot, jól összekavartam és még 10 percig főztem. Az az igazság, hogy ez a szilva annyira édes volt, hogy cukor nélkül is meg lehetett volna főzni. Utána levettem a tűzről, hozzáadtam a szalicilt, jól összekavartam és csavaros üvegekbe töltöttem. Száraz dunsztba tettem másnapig. Nekem ebből az adagból 1 db. 720 ml-es és 4 db. 370 ml-es üveg dzsemem lett.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.