Koktélparadicsomos, bazsalikomos focaccia - Focaccia Pugliese

2014. augusztus 15., péntek · Posted in , ,

Nagyon szeretem a focacciát, mert irtó könnyű elkészíteni és isteni finom. Többször készítettem már és igyekszem mindig másképp elkészíteni. Ez egy krumplis recept, amit természetesen az olaszoktól vettem át. És most készakarva fényképeztem le pont egy sarkot, mert ez a legfinomabb része :)


Hozzávalók:
  • 500 g BL55-ös kenyérliszt,
  • 2 közepes főtt krumpli,
  • 1 tasak száraz élesztő (de lehet friss is),
  • kb. 300 ml langyos víz,
  • só,
  • olíva olaj,
  • koktélparadicsom,
  • oregánó.

A lisztet a dagasztó tálba tettem és hozzáadtam a főtt és lereszelt krumplit. Adtam hozzá 1 kk sót, az élesztőt és a langyos vízzel tésztát gyúrtam. Fokhagymát is lehet tenni a tésztába, de én elfelejtettem.  Meleg helyen 1 órát kelesztettem. Utána a tepsit kibéleltem sütőpapírral, a papírt megkentem olajjal, majd a tésztát olajos kézzel beleegyengettem. A tetejét megszórtam durva sóval, ráhelyeztem a megmosott koktél paradicsomokat és végül megszórtam oregánóval. Előmelegített sütőben, közepes lángok ropogósra sütöttem.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.