Paradicsomlé házilag

2014. augusztus 16., szombat · Posted in ,

Ez nálunk már hagyományos, minden évben főzünk be paradicsomot. Mennyiséget nem írok, mert mivel a kertből van a paradicsom, mindig annyit főzünk be, amennyi terem. Roppant egyszerű a dolog, nem kell hozzá nagy tudomány és az eredmény rendkívül finom és hasznos lesz. Télen isteni dolog elővenni a finom, házi, egészséges paradicsomlét és elkészíteni belőle az ebédet. 


Hozzávalók:
  • paradicsom,
  • só,
  • szalicil.
Kizárólag húsos paradicsomot érdemes befőzni. A paradicsomokat alaposan megmostam, majd kettőbe, négybe vágtam (mérettől függően) és kivágtam a közepüket, meg az alján lévő esetleges hibákat. Utána paradicsom paszirózóval eltávolítottam a magját és a héját, kinyerve így belőle a lét és a húság. (Sajnos a paszirozó nem a legjobb, így maradt még benne pár mag, de ennyi baj legyen!) Ezután feltettem főni és addig főztem, míg a lé jól besűrűsödött. Közben ízlés szerint sóztam. Pár óra főzésre kell számítani, mert nem párolog el a fölöslegez víz belőle olyan könnyen. Amikor már elég sűrűnek gondoltam, levettem a tűzről, adtam hozzá kevés szalicilt és elkezdtem beüvegezni. Régebb kizárólag üvegbe töltöttük, de most a műanyag flakonokat is felhasználjuk, mert könnyebb szállítani és ebben is tökéletesen eláll. Ezzel viszont vigyázni kell, mert a forró lé és a műanyag nem nagyon férnek össze, ezért egy 5 literes kis vedret meg kell tölteni hideg vízzel, a flakont bele állítani és így tölteni bele a paradicsomlét. A hűlési folyamat során a flakon kissé összehúzza magát, de ez nem gond, mert amint kicsavarom a dugóját és levegőt kap, ismét visszanyeri a formáját. Maga a flakon nem megy tönkre. Ezeket a flakonokat jól ki kell mosni és évről évre, gond nélkül újra lehet használni. Cukrot nem szoktunk hozzá adni, én inkább az ételbe teszek, ha kell. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.

5 Responses to “Paradicsomlé házilag”

  1. Nagyon jól néz ki, egészséges és van egész télen ha annyi termett. Régebben míg nekünk is termett mindig befőztem, mert a házi finomabb.

    VálaszTörlés
  2. A kép is nagyon szép, a környezet.

    VálaszTörlés
  3. Finom is tud lenni télen. Az elmúlt évben én is tettem el paradicsom paszírozóm nekem sincs . Az idén nem tudom fogok-e csinálni? Nagyon guszta ott a lugasnál az üveged!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen lányok! Nekem is megtetszett ez a hely, ezért most következik egy sorozat ilyen kép :)

    VálaszTörlés
  5. Nem akarok vészmadárkodni, de hát én nem ajánlom neked a műanyag flakon használatát, kifejezetten káros, egyszerire sem szabad, pláne többszöri használatra, ugyanis a forró lé kiold belőle káros anyagokat, amiket aztán megesztek/isztok a paradicsomlével és pár év múlva mindenféle betegségetek lesz, nem is gondoljátok majd, hogy ez a műanyagtól lett !!!!
    Nézz utána a neten, ezt fogod olvasni.
    Szóval szigorúan csak üvegekbe töltve tedd el:-))))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.