Paradicsomos zöldbab télire üvegben

2014. augusztus 19., kedd · Posted in ,

Ez egy nagyon finom és gyors megoldás a téli napokra. Érdemes elkészíteni, mert télen csak ki kell bontani az üveget, beleönteni egy kis forrásban levő vízbe, esetleg adni hozzá egy kis házi paradicsomlét és kész a finom leves.


Hozzávalók:
  • zöldbab, de lehet nyugodtan ceruzabab is,
  • szemes bab (friss), de ez opcionális,
  • vágott petrezselyemzöld,
  • paradicsom,
  • hagyma,
  • kevés olaj,
  • só.

A zöldbabot megtisztítottam, megmostam, szárait eltávolítottam, majd megtördeltem. A hagymát és a petrezselyemzöldet  apróra vágtam. A paradicsomot pár percig forráztam, utána lehajaztam és kockára vágtam.


Egy megfelelő edény aljára egy kevés olajat öntöttem és elkezdtem a rétegezést: egy réteg zöldbab, egy réteg hagyma, egy réteg petrezselyemzöld, egy réteg szemes bab, egy réteg paradicsom, rá pedig só. Ezt addig kell csinálni, amíg az alapanyag elfogy, de a tetejére mindenképp zöldbab kerüljön. (A kép kicsit zavaró, mert nekem kevés volt a szemes bab, így csak a második rétegbe került.) Miután kész voltam a rétegezéssel, annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje és lassú tűzön puhára főztem. Figyelem!!!  Nem kell kavarni!!! Időközben még adtam hozzá vizet, hogy legyen miben főnie. Akkor van kész, ha a teteje is megpuhult. Levettem a tűzről és üvegekbe tettem. Vizes dunsztban kidunsztoltam, majd a vízben hagytam kihűlni.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.