Pizzaszósz házilag

2014. augusztus 28., csütörtök · Posted in ,

Szerencsés vagyok, mert az idén nagyon bő lett a paradicsomtermés. Nagyon sok paradicsomlét főztünk be, de lett mellé ketchup és most pizzaszószt is sikerült bőven befőzni. Akár 2 évre is elláttam magam vele.


Nem volt előre megírt receptem. Egyszerűen feltettem a nyers paradicsomlét főni és adagoltam bele amit gondoltam. Majd végül ez lett belőle. 

Hozzávalók:
  • 9 liter nyers paradicsomlé (héj és mag nélkül),
  • 5 nagy fej hagyma ledarálva,
  • 1 marék fokhagyma ledarálva,
  • kb. 1 kg paradicsompaprika, torzsa nélkül, ledarálva, (én 720 ml előre ledinsztelt paprikát használtam)
  • 3 babérlevél,
  • 3 szegfűbors,
  • 5 szegfűszeg,
  • 1/2 kk őrölt szerecsendió,
  • 1/2 kk köménymag,
  • 1 kk őrölt bors,
  • 2,5 ek só,
  • 6 ek cukor,
  • 1/4 kk szalicil.
A paradicsomlét feltettem főni, hozzáadtam az összes többi alapanyagot, kivéve a cukrot és a szalicilt. Néha megkavartam és addig főztem, amíg az általam kívánt sűrűséget el nem érte.  Ekkor hozzáadtam a cukrot, kicsit még főztem, majd levettem a tűzről, hozzáadtam a szalicilt, jól összekavartam, majd üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba hagytam kihűlni.  Tökéletes lesz majd a pizzára, de tésztafélékhez, húsok ízesítésére is lehet használni.

2 Responses to “Pizzaszósz házilag”

  1. Hát nagyon finom lett. Milyen jó is lesz télen csak elővenni a saját magad által készített pizzaszószt. Sok mindent eltettél, nagyon szorgos vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Rita! Az idén tényleg sok mindent tettem el télire :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.