Bretagne-i almatorta

2014. december 4., csütörtök · Posted in , ,

Íme az első recept, amit A legkedveltebb sütemények könyvből elkészítettem és most megosztok veletek. 



Hozzávalók a tésztához:
  • 18 dkg vaj,
  • 4 tojás,
  • 18 dkg cukor,
  • 18 dkg liszt,
  • 1 teáskanál sütőpor.
Hozzávalók a töltelékhez és a mázhoz:
  • 75 dkg édes alma,
  • 4 dkg vaj,
  • 4 dkg cukor,
  • 4 dkg gyalult mandula (én darált diót használtam),
  • 1 tojás,
  • zsiradék a formához.

A vajat megolvasztottam. A tojásokat a cukorral habosra kevertem. A liszthez hozzákevertem a sütőport és a vajjal a tojáskrémbe kevertem.

A sütőt előmelegítettem. Közben a formába használatos sütőpapírt megkentem vajjal és elhelyeztem a sütőben. Igazából egy 26 cm-es átmérőjű kapcsos formát kellett volna használni, de mivel nekem nincs, így egy normális kerek formát használtam, amit általában szoktam. 

Az almát megmostam, meghámoztam, negyedekre vágtam és kivágtam a magházát. A tészta felét a formába öntöttem, az alma harmadrészét ráhelyeztem a tésztára, majd ráöntöttem a tészta többi részét úgy, hogy befedje, eltakarja az almát. Majd a megmaradt almát rátettem a tetejére.

A mázhoz a vajat megolvasztottam, hozzáadtam a cukrot, a tojást, a diót és mixerrel felvertem. Kanállam az almára öntöttem úgy, hogy betakarja az almát. 

Sütőbe toltam és addig sütöttem, míg a teteje kezdett pirulni. Ekkor kivettem, szúrópróbával megállapítottam, hogy még nincs megsülve, így fóliával letakartam, hogy ne égjen meg a teteje és visszatoltam a sütőbe és készre sütöttem. A formában hagytam kihűlni és csak miután kihűlt, vettem ki és vágtam fel.
 

6 Responses to “Bretagne-i almatorta”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.