Reszelt alma télire

2015. január 6., kedd · Posted in , ,

E célra a gyenge minőségű gyümölcsöt is felhasználhatjuk. Öt kg. megtisztított, reszelt almához 1 dkg. Szalicilt vagy benzoensavas nátriumot (gyógyszertárban kapható) teszünk. Ezt a mennyiséget kb. 8 – 10 kg almából kapjuk. Az almákat megmossuk, meghámozzuk és lereszeljük, majd elkeverjük a szalicillal. Nagy üvegekbe szorosan lenyomkodjuk, és lekötjük. Ha az alma nagyon leves, levéből leönthetünk egy külön üvegbe, amit néhány hét múlva, amikor a nagy üvegben a lé leapad, visszaönthetünk. Az almából bármikor kivehetünk, a maradék nem romlik meg.

Dolgozó Nő – 1982 szeptember

2 Responses to “Reszelt alma télire”

  1. Sokáig így raktam el a hulló-almát, csak héjastól reszeltem, később szelelve, átdinszteltem kicsit és azt tettem el nagy üvegekbe, szalicillel elkeverve. Magyar nyelv tanárnőm ajánlotta a receptet még anno. Tényleg nem romlott az így elrakott alma. Finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idén mindenképp ki szeretném próbálni én is.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.