Mac & Cheese

2015. május 1., péntek · Posted in ,

Általában csak megfőzöm a tésztát, kevés olajon megfuttatom, rászórom a reszelt sajtot és annyi. De most gondoltam próbáljam ki az amerikai Mac & Cheese-t. Nem egy kalóriaszegény fogás, de időnként kell ez is. 


Hozzávalók:
  • 250 g durum tészta enyhén sós vízben megfőzve,
  • 5 dkg vaj,
  • 1 fej apróra vágott hagyma,
  • 1 fej apróra vágott fokhagyma,
  • só,
  • bors,
  • 1 kk pirospaprika,
  • 2 ek liszt,
  • 1 bögre tej,
  • 3 ek 20%-os tejföl,
  • 10 dkg Trappista sajt reszelve,
  • 10 dkg Gouda sajt reszelve

A vajat a serpenyőben megolvasztottam, hozzáadtam az apróra vágott hagymát és fokhagymát, majd mindkettőt üvegesre pároltam. Hozzáadtam a lisztet és kicsit megpirítottam. Utána hozzáadtam a pirospaprikát, a tejet, simára kavartam, visszatettem a tűzre, hozzáadtam a kétféle reszelt sajtot és kavargatás mellett addig melegítettem, amíg csomómentes krémet kaptam. Ekkor hozzáadtam a megfőtt, lecsepegtetett tésztát, összekavartam és kivajazott tűzálló edénybe helyeztem. Közepes lángon fél órát sütöttem a sütőben.
Sajtot lehet három félét is használni, úgy gazdagabb lesz az ízvilága.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.