Cseresznye dzsem

2015. június 25., csütörtök · Posted in , ,


Még sosem főztem cseresznye dzsemet, de lehet, hogy nem is ettem soha, legalább is nem emlékszem rá. Idén az volt a vágyam, hogy cseresznye dzsemet főzzek és íme, teljesült. Sajnos keveset sikerült főzni, mert ilyen áron nekem nem éri meg főleg, hogy ott a kertben a ribizli, a málna, a szeder és a szőlő. 

Hozzávalók:
  • 1,3 kg cseresznye (mag és szár nélküli súlya),
  • 20 dkg cukor,
  • 1 késhegynyi szalicil.
A cseresznyét megmostam, kimagoztam, majd feltettem főni. Addig főztem, amíg besűrűsödött. Ekkor hozzáadtam a cukrot és kavargatás mellett még főztem 10 percet. Levettem a tűzről, belekavartam a késhegynyi szalicilt, majd üvegekbe töltöttem. Rácsavartam a kupakot, felfordítottam az üvegeket és kb. 5 percig hagytam fejen állva, utána száraz dunsztba tettem másnapig.

Nagyon finom lett.

6 Responses to “Cseresznye dzsem”

  1. Finom lehet! Én sem főztem még, de a szüleim már igen, úgyhogy tudom hogy finom :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ha van kedved játszani, szeretettel várlak ezzel a recepttel a Vigyázz, kész, főzz! játékon: http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2015/06/nyari-izek-telire-vkf-73-fordulo.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Számítok részt venni, de nem ezzel a recepttel. Mindenképp jelentkezem és köszi a meghívást! :)

      Törlés
  3. Finom nagyon, már főztem én is, meg vegyesen meggyel is. Nálunk az idei cseresznye nagyon finom, drága de megéri, kedvező volt az időjárás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is számítok meggydzsemet főzni az idén, lehet abból is csak két üveg lesz, de kipróbálom azt is.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.