Málnás fehérribizli lekvár egresessel

2015. július 5., vasárnap · Posted in , , , ,


Elérkezett a lekvárok ideje, beért a ribizli is. Idén külön főztem a fehér ribizlit és a pirosat, de egyiket sem tisztán, mert épp ért a málna és az egres, amiből nincs sok, magára sajnos nem lehet kifőzni, így most a fehér ribizlihez adtam kb. 2 marék piros egrest és a képen látható mennyiségű málnát, ami kb. 1 kg lehet.


Pontos mennyiségeket nem tudok mondani, mivel annyit használtunk, amennyi a kertben vol, de a  folyamatot leírom.


A ribizligerezdeket megmostuk, leszemeltük és a megmosott egressel együtt feltettem főni. Addig főztem, amíg a szemek szétfőttek. Ekkor hozzáadtam a málnát is és még kb. 30 percig főztem. A málna majdnem azonnal szétfő. Utána levettem a tűzről, szűrőn átszűrtem és sűrű függönyszerű anyagon átpasszíroztam. Az így nyert levet feltettem főni és időnkénti kavargatás mellett addig főztem, amíg majdnem felére leapadt. Ez kb. 3 - 4 órát vett igénybe. 

Ekkor hozzáadtam kb. 2,5 kg cukrot és 3 dzsemfixet. Sajnos ehhez muszáj, mert a ribizlinek nincs húsa, így kell valamivel sűrűsíteni. Felforraltam és üvegekbe töltöttem, majd másnapig száraz dunsztba tettem. 

16 majdnem egyforma, 375 ml-es üveg lekvár lett

6 Responses to “Málnás fehérribizli lekvár egresessel”

  1. Ajjj de finom lehet így vegyesen! De jó neked, hogy van kerted ahol ilyen finomságok teremnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipike, egyelőre még van, kihasználom amit lehet, amíg lehet :)

      Törlés
  2. De szép a fehér ribizlid is! Az valóban jó, akinek van saját kertje. Én is kertes házban nőttem fel, úgyhogy tudom :-)
    Ennyi finom gyümölcsből csakis finomak lehetnek a lekvárjaid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a papámnál van, de örülünk neki, mert bio és ingyen van. A piaci árak kikészítik az embert :)

      Törlés
  3. Mennyi fincsi lekvár! Jó kis kombókat találtál ki! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.