Kakaós-meggyes kalács

2015. szeptember 22., kedd · Posted in , , , ,

A jól bevált kalács receptemet készítettem el, most viszont kakaós-meggyes tölteléket tettem bele. 


Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg fehér liszt (000, kalácsnak való),
  • 1 tasak száraz élesztő (de lehet egy kocka, 25 g friss élesztő),
  • 2 tojás sárgája,
  • 5 pupozott evőkanál cukor,
  • 80 g olvasztott margarin,
  • 1 mk só,
  • 3,5 dl tej (1,5%-os, vagy 3,5%-os).
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 2 tojás fehérje,
  • 10 dkg cukor,
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaó,
  • meggy.
A kenéshez:
  • 1 tojás sárgája 

A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam a sót, a cukrot és a száraz élesztőt és jól összekavartam. A tojássárgákat felvertem, hozzáadtam a langyos tejet és az egészet a liszthez adtam, majd tésztát gyúrtam belőle. Jó könnyű, nem ragacsos tésztát kell kapjunk és ha kell, még lehet hozzáadni egy kevés lisztet, amíg a táltól és a kezünktől is elválik. Ekkor apránként, nagyon kis adagokban elkezdtem hozzáadni és beledolgozni az olvasztott margarint. 

Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. Utána lisztezett munkalapon kicsit átgyúrtam, majd téglalap alakúra kinyújtottam. A tojásfehérjékből és a cukorból kemény habot vertem, hozzáadtam a kakaót és az egészet a kinyújtott tésztára kentem, majd rászórtam a kimagolt és lecsepegtetett meggyet. Óvatosan feltekertem és kicsit megcsavartam, majd sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem. A tetejét megkentem tojássárgával, majd előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem.

3 Responses to “Kakaós-meggyes kalács”

  1. Mindenféle kalácsot szeretek, ez is igen jól hangzik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett a kalácsod, a töltelék párosítása nagyon jó ötlet volt!

    VálaszTörlés
  3. Csak nyelek és ábrándozok róla, hogy megennék 2-3 szeletkét :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.