Zöldséges köles leves

2014. február 14., péntek · Posted in ,

Lehet páran mosolyogni fognak a köles láttán. Nekem is új alapanyag. Eddig úgy gondoltam, hogy a köles a papagálynak való, de tévedtem. A köles az egyetlen teljes értékű fehérjéket tartalmazó gabona, amelyik ráadásul lúgos kémhatású, könnyen emészthető és nem okoz gázképződést. Gondoltam épp ideje bevezetni az étrendünkbe. Így vásároltam fél kiló hántott kölest és az első, amit elkészítettem, egy leves lett. 


Hozzávalók 4 személyre:
  • 2 közepes méretű sárgarépa,
  • negyed káposzta,
  • 3 - 4 krumpli,
  • 1 közepes fej hagyma, 
  • fél csésze megmosott köles, 
  • 2 ek olíva olaj
  • 1 ek ecetes tárkony,
  • kevés só,
A sárgarépát meghámoztam, megmostam és lereszeltem. Két ek olajon megdinszteltem. Ez azért jó, mert így kicsit színesebb lesz a leves, de ennél fontosabb, hogy a sárgarépában lévő A vitamin zsírban oldódik. Elegendő vízet öntöttem hozzá és feltettem főni. Hozzáadtam a hagymát (egészben), a vékony csíkokra vágott káposztát, a sót, a tárkonyt és félig megfőztem. Ekkor hozzáadtam a kockára vágott krumplit és puhára főztem. Utána hozzáadtam a kölest ami nagyon hamar megfő. Erre vigyázni kell. Miután minden puhára főtt, kidobtam a hagymát a levesből és adtam még hozzá egy kevés tárkonyecetet.

Próbáljátok ki, mert nagyon finom.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.