Pane ripieno - Töltött kenyér

2013. december 8., vasárnap · Posted in ,


Ezt már másodszor készítem el, így van már némi tapasztalatom. Az elsőhöz egy veknit választottam, ami bizony nem volt a legmegfelelőbb, így most egy kerek magos kenyérre esett a választásom. Azt ajánlom nektek is, hogy kerek kenyeret vásároljatok hozzá és lehetőleg olyat, aminek a héja nem hasított. Én egy napig nejlon zacskóban tároltam, így megpuhult és könnyebb volt dolgozni vele. Ropogós héjú kenyeret nehezebb vágni, mert törik, reped. Egyébként nem kell ropogósnak lennie, ugyanis a sütőben ropogósra sül.

Hozzávalók:
  • egy kerek kenyér,
  • 15 dkg párizsi (de lehet sonka vagy akár szalámi is),
  • 15 dkg sajt,
  • kb. 5 dkg olvasztott vaj,
  • 1 csipet majoránna (vagy ízlés szerint más fűszer: pirospaprika, chili, apróra vágott zöldhagyma, darált mák stb. ),
  • fólia.

Egy hosszú, éles késsel óvatosan felszeleteltem a kenyeret úgy, hogy az alját nem vágtam el. Tehát jó ujjnyi széles szeleteket vágtam keresztbe és hosszában is úgy, hogy a kenyér alja egyben maradjon.


A szeletelés a legnehezebb, erre nagyon oda kell figyelni. Ha végig vágjuk a kenyeret, akkor szétesik. Az alja mindig maradjon vágatlan!


Felszeleteltem a párizsit olyan széles csíkokra, hogy a vágásba találjon.


Hosszában elhelyeztem a csíkokat, majd kockákat vágtam belőle és elhelyeztem a meglévő résekben úgy, hogy mindenhova jusson. 


Felkockáztam a sajtot is. 


Majd elhelyeztem a párizsi csíkok és kockák mellé. Nem kell sok sajtot tenni bele, mert olvad és a vajjal együtt zsíros lesz.


Megolvasztottam a vajat, hozzáadtam a majoránnát, összekavartam, majd bekentem a kenyér tetejét vele.


Fóliába csomagoltam és közepes lángon 15 percig sütöttem. 15 perc után kibontottam a fóliát és még 10 percig sütöttem fólia nélkül, hogy a sajt kellőképp megolvadjon és a kenyér ropogós legyen.


És íme a végeredmény :) Isteni finom! Csak ajánlani tudom!


Így néz ki elvágva. Itt is látható, hogy nem vágtam végig, az alja egyben van. 



9 Responses to “Pane ripieno - Töltött kenyér”

  1. Ez nagyon jól néz ki, biztosan nagyon finom is. Ki kell próbálnom majd.
    Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mrita, és mindenképp próbáld ki, nem fogjátok megbánni :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta, és finom! Már hiányoltalak, rég nem voltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Böbe, ez igazán jólesett és kellett :)

      Törlés
  3. hu, ez nagyon guszta, kiprobalom majd anyáéknál én is :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon érdekes megoldás, és biztos nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. A töltött kenyérkéd nagyon guszta, jó ötlet, lehet, hogy szilveszterre készítek egyet! :) Kívánok Neked és családodnak békés, áldott ünnepet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.