Szalámis-hagymás pogácsa

2016. január 9., szombat · Posted in , ,


Hozzávalók:
  • 1 kg finomliszt,
  • 2 tasak szárított élesztő,
  • 250 g. tehéntúró,
  • 120 g. szalámi,
  • 1 evőkanál őrölt köménymag,
  • 1 dl. olíva olaj,
  • 150 g. puha vaj,
  • 3 evőkanál 2%-os natúr joghurt,
  • 1 kávéskanál só,
  • 2 tojás + 1 a kenéshez,
  • 2 fej hagyma,
  • 1,5 dl víz,
  • tetejére reszelt sajt.

A lisztet, a száraz élesztőt, a köménymagot és a sót a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam az apróra vágott hagymát és az ugyancsak apróra vágott szalámit és jól összekevertem. Hozzáadtam a tehéntúrót, a joghurtot, az olajat, a felvert tojásokat. Belemorzsoltam a vajat, majd a langyos vízzel tésztát gyúrtam belőle. Letakartam és meleg helyen duplájára kelesztettem. 
Lisztezett munkalapon kb. 1 ujjnyi vastagra nyújtottam (vékony ujjról beszélünk, ami max 1 cm), majd pogácsaszaggatóval  kiszaggattam. Az így kapott pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tetejüket megkentem e felvert tojással és megszórtam sajttal, majd előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.


2 Responses to “Szalámis-hagymás pogácsa”

  1. Finom lehet! Ilyet még nem sütöttem, pedig már sokfélét kipróbáltam :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.