Lucskos káposzta

2015. március 10., kedd · Posted in , ,

 Hozzávalók a leveshez:
  • 1 fej fehér káposzta,
  • 50 dkg füstölt sonka (de lehet több is),
  • 1 nagy fej hagyma,
  • só,
  • csombor,
  • 250 ml házi paradicsomlé.
Hozzávalók  a rántáshoz:
  • 1 kk olaj
  • 1 ek liszt.
A sonkát megmostam, darabokra vágtam és elegendő vízben feltettem főni. Amikor már félig puha volt a hús, hozzáadtam a vékony csíkokra vágott káposztát, a hagymát, a csombor és az egészet puhára főztem. A sóval vigyázni kell, mert a sonka már eleve sós, így csak keveset adtam hozzá. 

Egy evőkanál lisztet és egy kávéskanál olajat  összekevertem és kicsit megpirítottam, majd felöntöttem 250 ml paradicsomlevet és egy keveset a levesből, hagytam felforrni, majd az egészet a leveshez adtam és összefőztem. Aki szereti, készíthet több rántást is, de én nem szeretem az olyan levest, amiben megáll a kanál. Mivel a paradicsomlé savanyú, így én nem használtam ecetet.

Tálaláskor tejfölt kínálunk hozzá.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.