Szalámis, sajtos csigakenyér

2012. június 20., szerda · Posted in ,


A tészta receptért ismét Gerdihez mentem „lopni”, a Virslis papucs recept tésztája lett a nyerő. Gerdi, ismét köszi:)


Hozzávalók:
  • 1 kg liszt,
  • 25 dkg margarin,
  • 2 kiskanál só,
  • 3,5 dkg élesztő,
  • 4 dl tej,
  • 1 kiskanál cukor,
  • 2 tojás,
  • sajt,
  • szalámi.
Az élesztőt 2 dl langyos tejben, 1 kk. cukorral felfuttattam. A dagasztó tálba tettem a lisztet, a tojást, a margarint, a sót, kicsit összedolgoztam, majd hozzáadtam a felfutott élesztős tejet és a maradék langyos tejjel tésztát gyúrtam belőle. Kissé lágy lett, így adtam még hozzá lisztet amíg elértem a megfelelő tészta minőséget. Letakarva, meleg helyen, kevés liszttel megszórva duplájára kelesztettem. Utána még kevés liszttel finoman átgyúrtam, két részre osztottam és mindkét részt téglalap alakúra nyújtottam. Rászórtam az apróra vágott szalámit, az apróra vágott sajtot és felcsavartam mint a darázsfészket. Egy nagyobb kerek formát kibéleltem sütőpapírral, a tekercseket kb. 3 ujjnyi vastag csíkokra vágtam és elhelyeztem a formában. Lassú tűz mellett megsütöttem (kb. 90 perc). Miután kihűlt, csigákat törtem belőle és friss zöldséggel tálaltam. Finom, egyszerű, sokáig eláll és praktikus is, mert csak le kell törni és máris fogyasztható.



2 Responses to “Szalámis, sajtos csigakenyér”

  1. Martinelli, nagyon szívesen! Úgy örülök, mikor valaki "lopni" jön hozzám:-)
    Nagyon szép lett a csigakenyér, szívesen letörnék belőle egy csigát:-) De szép a csipketerítő is, türelmes kezek horgolhatták! A vázában lévő kékiringót valamikor mi is szedtük dísznek, szerettem, de erre nem láttam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.