Orosz szelet

2015. május 16., szombat · Posted in ,

Nem tudom mi a neve ennek a fogásnak, de mi elneveztük orosz szeletnek. Sok évvel ezelőtt egy orosz eredetű magyar, Nők Lapja jellegű folyóiratban találtuk, kipróbáltuk, nagyon ízlett és megtartottuk. Csak épp a nevét felejtettük el, így elneveztük orosz szeletnek. 


Ebben az a jó, hogy gyakorlatilag  a saját levében fő meg. Zsiradék csak annyi van, amennyit a szalonna kölcsönöz neki és vizet, vagy más folyadékot egyáltalán nem kell hozzáadni.


Hozzávalók személyenként:
  • 1 - 2 szelet sertéshús,
  • 1 kis fej hagyma,
  • 1 cikk fokhagyma,
  • kevés szalonna,
  • 1 - 2 burgonya
  • só,
  • bors.


A füstölt szalonnát vékony csíkokra vágtam és elhelyeztem a fólián. A fóliát akkorára hell méretezni, hogy csomagoláskor legyen elég arra, hogy betekerjük a tartalmát úgy, hogy a sütéskor keletkező gőz ne tudjon kijönni.


A szalonnára ráhelyeztem a kipotyolt, sózott, borsozott hússzeletet.


Erre ráhelyeztem a szeletekre vágott hagymát és fokhagymát és megsóztam.


Következett a hámozott és szeletekre vágott burgonya és a maradék hagyma, amit szintén megsóztam.


Összecsomagoltam  úgy, hogy a gőz ne jöjjön ki belőle.


Jénaiba tettem és sütőbe toltam. Kb. 30 - 40 percig sütöttem alacsony tűzön. Ekkor kivettem, kibontottam és mivel úgy a hús, mint a burgonya puha volt már, kibontva visszatettem kicsit, hogy piruljon, de nem kell sokat hagyni, mert csak a saját leve van és megég.

4 Responses to “Orosz szelet”

  1. Akármi is a neve, nagyon guszta :-) Így együtt sülve finom lehet, átadják egymásnak az ízeket :-) Ja, és nagyon tetszetősen tálaltad!

    VálaszTörlés
  2. Ó de rég sütöttem, nagyon finom! Mi alufóliás batyunak hívjuk és minden földi jóval meg lehet rakni, mennyei :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor épp itt az ideje, hogy terítékre kerüljön :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.