Boros almaleves

2015. május 14., csütörtök · Posted in ,

Sokféleképp lehet elkészíteni az almalevest. Van, aki liszttel készíti, van, aki pudingporral. Én simán, tejjel szoktam készíteni, de most gondoltam, adjak hozzá kevés bort és jól tettem, mert nagyon finom lett. Kiemeli az alma ízét. Hidegen, melegen egyaránt fogyasztható. 


Hozzávalók 4 személyre:
  • 4 nagy savanykás alma,
  • 5 szegfűszeg,
  • 2 szem szegfűbors,
  • kb. 2 liter víz,
  • 200 ml bor,
  • 200 ml tej,
  • 1 tojás sárgája,
  • 5 - 6 evőkanál cukor.
A vizet a fűszerekkel feltettem főni. Amíg felforrt a víz, meghámoztam és kivágtam az almák magházát, majd szeletekre vágtam. Kb. 5 percig forraltam a fűszereket, utána hozzáadtam az almát, a cukrot és a bort. Hagytam kb. 8 percig főni, de vigyázni kell, mert az alma hamar szétfő. Levettem a tűzről, a tojássárgából és a tejből habarást készítettem és hozzáadtam a leveshez.

2 Responses to “Boros almaleves”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.