Kakukkfüves, jénaiban sült csirke burgonyával

2015. május 10., vasárnap · Posted in ,

Ez megint egy egyszerű, hamar elkészíthető fogás. Gyakran szoktam ilyet készíteni, mert hamar megy. Most úgy gondoltam, hogy ideje kipróbálni a friss kakukkfüvet, ugyanis tegnap sikerült szert tenni rá. Szárítottat szoktam használni, de frissel még sosem dolgoztam.


Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 csirkecomb,
  • 60 - 70 dkg újburgonya,
  • 2 nagy fej hagyma,
  • 3 cikk fokhagyma,
  • 0,5 dl olíva olaj,
  • só,
  • bors,
  • pár ágacska friss kakukkfű.
A jénai aljára öntöttem az olaj felét, hagymát meghámoztam, felszeleteltem és felét a jénai aljára helyeztem, mellé pedig a három cikk fokhagymát.


Rátettem a megnyúzott, elvágott csirkecombokat, megsóztam, borsoztam.


Rátettem a meghámozott és kockára vágott burgonyát, a maradék hagymát, rátettem a friss kakukkfű ágacskákat, ráöntöttem a maradék olajat és ismét megsóztam. Vizet nem kell adni hozzá, mert van elég víz a húsban is, a burgonyában is ahhoz, hogy megpuhuljon. 


Rátettem a jénai fedelét, sütőbe toltam, és közepes lángon kb. 45 percig sütöttem. Utána levettem a fedőt, megszurkáltam a húst és mivel már puha volt, visszatettem, hogy még piruljon kicsit, de már fedő nélkül. Kb. 15 perc múlva kivettem és tálaltam is. 


2 Responses to “Kakukkfüves, jénaiban sült csirke burgonyával”

  1. Kedvencem! Miért nyúztad meg? Szegény combocska :-) Vagy zsírosabb volt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig megnyúzom, a bőrét sosem használom fel.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.