Szőlőkompót télire üvegben

2015. november 5., csütörtök · Posted in , , ,

Még sosem tettem el szőlőkompótot eddig. Most ezt is kipróbáltam. 

Hozzávalók:
  • szőlő,
  • cukor,
  • kevés szalicil.
A szőlőt jól megmostam, hagytam lecsepegni, majd leszemeltem és üvegekbe töltöttem. A vizet a megszokott módon mértem, tehát úgy hogy mindegyik üveget megtöltöttem vízzel, kivéve az utolsót. Utána a vizet egy edénybe öntöttem, minden üveghez számoltam 1,5 evőkanál cukrot. A vizet felforraltam, a cukrot feloldottam benne és az üvegekbe öntöttem. Késhegynyi szalicilt tettem a tetejükre, majd lekupakoltam. Vizes dunsztban addig főztem, amíg a szőlő leve megszínezte az üvegekben lévő vizet. Ekkor levettem a tűzről és a vízben hagytam kihűlni.

4 Responses to “Szőlőkompót télire üvegben”

  1. Ilyet még én sem ettem, de finom lehet! Nagyon szép, őszi hangulatos képet készítettél róla :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Katalin, igyekeztem "jó fotós" lenni :) És érdemes egyszer kipróbálni a kompótot, ha van szőlő, mert finom.

      Törlés
  2. Én már tettem el fehér szőlővel, kicsit löttyedt lesz, de nekem ízlett. Pirossal mennyivel mutatósabb egy jó kis gyümölcssalátába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra érted, hogy szétmentek a szemek? Nekem egészben maradtak, A fehér is nagyon finom lehet.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.