Csigapizza, vagy pizzás csiga

2015. május 15., péntek · Posted in , , ,

A pizza szerintem mindenkinél kedvenc. Az a jó benne, hogy a végtelenségig lehet variálni, a húsostól a vegetáriánus változatig, az édestől a sósig, a pikánsig stb.


Most gondoltam, hogy ne csak a feltéten variáljak, így a normális pizzaforma helyett most csigát készítettem.


Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg liszt,
  • 2,5 dkg friss élesztő,
  • 2 kávéskanál só,
  • 1 kávéskanál cukor,
  • 300 ml langyos víz,
  • 3 evőkanál olíva olaj.
Hozzávalók a feltéthez:
  • házi pizzaszósz,
  • reszelt trappista (vagy más) sajt,
  • szalámi (vagy más hús, felvágott),
  • oregáno.

A langyos vízhez hozzáadtam a cukrot és az olajat, majd belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni. A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam és elkevertem benne a sót. Közepébe mélyedést formáltam, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, villával kis lisztet szórtam a szélére és hagytam még kb. 5 percig futni, utána jól összedolgoztam és tésztát gyúrtam belőle.


Utána jól átgyúrtam, hogy a levegő menjen ki belőle és kb. 1 cm vastag téglalapot nyújtottam belőle.


Megkentem házi pizzaszósszal.


Megszórtam bőven oregánóval. Lehet más fűszert is használni, kinek mi a kedvence.


Rászórtam a reszelt sajtot és még egyszer megsóztam.


Majd végül rászórtam az apró kockára vágott szalámit. Feltekertem és egy ujjnyi vastag szeleteket vágtam belőle. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem.


Vigyázni kell a feltét kiválasztására és adagolására, mert a szalámi is és a sajt is zsíros, így könnyen megtörténhet, hogy a kiolvadó zsír miatt a tészta "szalonnás" lesz. Ezt pedig mindenképp el kell kerülni.


Én igyekeztem nem túl sokat szórni rá, pont ezért.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.