Körtekompót

2012. október 17., szerda · Posted in ,


Hozzávalók:
  • keményebb, kompótnak való körte,
  • kevés citromsó,
  • víz,
  • minden üvegre számítva 2 ek cukor,
  • szalicil,
  • fahéj,
  • szegfűszeg,
  • szegfűbors
A körtéket megmostam, meghámoztam, kivágtam a magházukat és citromsós vízbe tettem, hogy ne barnuljon. Amikor ezt elvégeztem, megtömtem az üvegeket körtével, utána vizet öntöttem az üvegekbe, kivéve egyet (mert kell még hozzá a cukor is). Így szoktam én megmérni a vízmennyiséget, hogy ne főzzek túl sok szirupot. Utána egy fazékba öntöttem a vizet, hozzáadtam a megfelelő mennyiségű cukrot, jól összekavartam, hogy oldódjon a cukor és hagytam felforrni. Addig minden üvegbe tettem egy kevés fűszert, majd rátöltöttem a szirupot. Ez egy biztos módszer, annyi lé lesz, amennyi szükséges. Utána minden üvegbe tettem egy késhegynyi szalicilt, rácsavartam a kupakot és vizes dunsztban kidunsztoltam, majd letakarva hagytam kihűlni. 

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.