Tapasztalt háziasszonyok - Segítsetek!

2013. február 19., kedd · Posted in


A képen látható foltot és a hozzá hasonlókat szeretném kitisztítani. Ez egy kb. 70 éves, hímzett monogramos kendő, amit ma törülközőnek hívunk. A nagyapám stafírungjából való, ami kb. háromszor volt anno használva és azóta a szekrényben ült, el volt téve jobb napokra. Ez a folt idővel ütött ki rajta. Én sok ilyet láttam olyan anyagokon, amiket nem használtak. Valami ruharozsda, vagy ruhapenész lehet. 


Tettem rá folttisztítót és kimostam a piacon jelenleg kapható legjobb mosószerrel, de nem jött ki. Készítettem savóból és sóból egy pasztát, azzal kezeltem, utána kimostam de nem jött ki.


Tudnátok nekem segíteni? Tud valaki valami trükköt, amivel el lehetne távolítani ezeket a foltokat? 

Előre is köszönöm!

6 Responses to “Tapasztalt háziasszonyok - Segítsetek!”

  1. Azt hiszem meg kell várnod a nyarat, kitenni a tűző napra és az talán kiszedi. Nekem az vált be a legjobb fehérítőnek. Bár egy mosószódás próbát még megér. Oldd fel a mosószódát forróvízben, hagyd egy órát hűlni, majd öntsd fel meleg, de nem forró vízzel. A foltot nedvesítsd be, tegyél rá egy kis mosószódát és úgy áztasd le. Ha nem jönne ki a folt, meg kell várnod a nyarat. Sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gionetta - először is nagyon szépen köszönöm a tanácsaidat! Azt hiszem megvárom a nyarat, mert a mosószódás változat nagyon drasztikusnak néz ki. Ráadásul megvenni egy egész csomag mosószódát egyszeri használatra ... nem fogok. Hátha a nap eltünteti. Köszönöm szépen.

      Törlés
    2. Erika, egy mosószóda csak 250- max. 300 forintba kerül, teljesen természetes anyag és utána pl. használhatod a sütőd tisztítására, mosogatásra, és folttisztításra. Szerintem ennyit megér. De ha gondolod, szívesen küldök Neked egy kis adagot, nekem van itthon bőven, mert hogy én ezzel áztatok és készítem a fehér ruhák mosógéljét.

      Törlés
    3. Jaj Giobetta, nehogy te küldenél nekem Németországból Romániába mosószódát :)) Azt hiszem félreértettelek, mert én marószódára gondoltam hírtelen, azért is írtam, hogy drasztikus. De hát a kettő nem ugyan az :) Millió bocsi :) Megnézem a boltokban, itt sem lehet drága a mosószóda. Előre is köszi. Hátha kiszedi a foltokat.

      Törlés
  2. Nem akarlak elkeseríteni de már én is tapasztaltam ilyet és sajnos nem jött ki semmivel. Bízzál azért az erős napsugárban!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, igazából én már lemondtam róla, de aztán mégis azt mondtam, hogy megér egy bejegyzést, hátha akad valaki, aki tud valami titkos házi szert. Sok ilyent láttam, főleg a régi abroszokban és kézimunkákban, de eddig én sem jártam sikerrel.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.