Áfonyás szilvadzsem

2013. augusztus 16., péntek · Posted in , , ,

Kicsit izgultam az elején, hogy mi lesz, ha összepárosítom a nyári szilvát az áfonyával, mert azért elég távol áll egymástól a két gyümölcs, de isteni lett. Az a 70 deka áfonya nagyon jó aromát kölcsönzött a dzsemnek. 


Hozzávalók:
  • 70 dkg áfonya,
  • kb. 8 liter nyári szilva,
  • 1 kg cukor
A szilva sötétkék nyári szilva volt, ami itt is látható. A szilvát megmostam és feltettem főni. Mivel ez nem magraváló, ezért addig főztem, amíg a húsa lefőtt a magról (kb. 3 óra). Ekkor félrevettem, leszűrtem és kiszedtem a magokat. Visszatettem főni és hozzáadtam a konyhakész áfonyát. Főztem még kb. 1 órát, hozzáadtam az 1 kg cukrot, azzal is főztem még kb. 30 percet, utána üvegekbe töltöttem és "két celofán között szalicil" módszerrel lekötöttem. Száraz dunsztban hagytam kihűlni másnapig.


One Response to “Áfonyás szilvadzsem”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.