Ribizli leves

2015. január 10., szombat · Posted in ,

Sajnos elég ritkán szoktam gyümölcslevest főzni, pedig szeretem, mert finom. Most rászántam magam, mert volt a kamrámban egy ribizli befőtt, ami legalább 8 éves. Gondoltam épp ideje már valamit kezdeni vele.  


Hozzávalók:
  • 1 üveg ribizli kompót,
  • 1 tojás,
  • kb. 150 ml tej, 
  • cukor ízlés szerint.
A ribizli kompótot a fazékba öntöttem, annyi vizet adtam hozzá, amennyit elegendőnek gondoltam és felforraltam. A tojást megmostam, szétválasztottam és a fehérjét belefőztem a levesbe. Amikor a fehérje megfőtt, levettem a tüzról. A tojássárgából és a tejből habarást készítettem és hozzáadtam a leveshez. Cukorral édesítettem.

Fogyasztható meleged, de nyáron hidegen is nagyon finom.

2 Responses to “Ribizli leves”

  1. Így még nem is hallottam, hogy a fehérjét belefőzik. Épp a napokban kérdeztem a kolléganőimet, ki hogy készíti a gyümölcslevest. Van aki pudingosan, van aki habarással. Én még sehogy sem főztem, de itt az ideje :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig belefőzöm a fehérjét. Nem szoktam gyűjtögetni. Nagyon finom belefőzve a levesbe, meg lehet enni, minek elpazarolni? Én is hallottam pudingos gyümölcslevesről de még nem próbáltam, azt hiszem nem is fogom. Szerintem fölösleges belefőzni egy pudingport is. Ezt a levest a két nagymamámtól tanultam. Ez nekem így természetes :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.